Στην 3η συνάντηση (Σάββατο 16/12/2023 στο σχολείο), 28 μαθήτριες και μαθητές συμμετείχαν στις δραστηριότητες :
- Τα παιδιά επέλεξαν ένα τραγούδι σχετικό με το νερό και το παρουσίασαν στην ομάδα. Τα τραγούδια καταγράφηκαν μέσω google form και είναι τα παρακάτω:
- Η Άννα-Μαρία έγραψε ένα μικρό ποίημα για το νερό:
Το νερό είναι ζωή
Μου θυμίζεις τα σύννεφα
Γιατί όπως εκείνα ήρθες στην ζωή μου όταν δεν το περίμενα
Μου θυμίζεις τον καλοκαιρινό αγέρα
Γιατί όπως εκείνον με άγγιξες όταν το χρειαζόμουνα
Μου θυμίζεις τη θάλασσα
Γιατί όπως εκείνη μου προσφέρεις γαλήνη, μοναχά με ένα βλέμμα
Μου θυμίζεις το νερό
Γιατί όπως χωρίς εκείνο αδυνατώ να ζω
Είσαι το νερό μου
- Η Αυγή έγραψε και συνέθεσε ένα τραγούδι για το νερό :
- Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 5-6 ατόμων και αυτοσχεδίασαν έχοντας ως αφετηρία μια λέξη που προέκυψε από την ιδεοθύελλα και ένα μικρό κείμενο που τους δόθηκε:
ΛΕΞΗ | ΚΕΙΜΕΝΟ |
1. απόλαυση | Νερό… νεαρόν ύδωρ …. φρέσκο νερό …. τρεχούμενο νερό…. Η2Ο…. Η πιο διαδεδομένη χημική ένωση…. Απαραίτητη σε όλες τις γνωστές μορφές ζωής στον πλανήτη μας…. Τα 3/4 της επιφάνειας της γης καλύπτεται από νερό. |
2. διαφορετικότητα | Είναι στο σύννεφο και μέσα στο πηγάδι, είναι στο χιόνι και στα φρούτα του Μαγιού, είναι στα μάτια και στο ουράνιο τόξο, είναι στον πάγο και στον ατμό του τηγανιού. Είναι στη λίμνη, στη γη, στο στόμα. Ο άνθρωπος είναι νερό που περπατάει και προχωράει από του πλακούντα τα νερά ως τα νερά του τελευταίου ιδρώτα. |
3. ψυχαγωγία | Μπουγέλο, κολύμπι, παραλία |
4. θάλασσα | Είμαι το νερό της θάλασσας, το απέραντο πέλαγος. Είμαι ο ωκεανός. Έχω στην αγκαλιά μου δελφίνια … φώκιες … ψάρια. Είμαι ο ωκεανός που αρμενίζω καράβια και ταξιδεμένους ναυτικούς. |
5. Καιρικά φαινόμενα | Από την επιφάνεια της γης πάω μέχρι την ατμόσφαιρα και ύστερα γυρνάω πάλι πίσω. Από τη θάλασσα, τις λίμνες και τα ποτάμια εξατμίζομαι. Γίνομαι μικρές σταγόνες και ύστερα γίνομαι ατμός. Ζεσταίνομαι… ο άνεμος με σπρώχνει… ανεβαίνω ψηλά και γίνομαι σύννεφο. Σκαρφαλώνω στα βουνά κι αφήνω τη βροχή μου να δροσίζει τα δάση, τα χωράφια και τους ανθρώπους. Γίνομαι χαλάζι και χιόνι. Φτάνω ως το έδαφος και γλιστράω βαθιά στο χώμα και γίνομαι υπόγειο νερό. Τρέφω τις ρίζες των φυτών, που με ρουφούν με λαχτάρα, και πλουτίζω τη γη με νερό. Γίνομαι λίμνες και ποτάμια. |
6. ξεδιψάω | Είμαι πηγή ζωής! Αγαπώ όλα τα πλάσματα της φύσης, τα φυτά, τα δέντρα, τα ζώα και τους ανθρώπους. Είμαι το νερό της πηγής, το νάμα, το νερό που θεραπεύει το κουρασμένο σώμα. Είμαι το ευλογημένο νερό που καθαρίζει την ψυχή του ανθρώπου, είμαι το νερό της βάφτισης. |
7. σπατάλη | Το νερό άρχισε να λιγοστεύει, οι θάλασσες να μολύνονται, τα ψάρια να πεθαίνουν, τα ζώα το ίδιο και η βροχή έκαιγε τα δέντρα και τα σπαρτά. Οι άνθρωποι όμως συνέχιζαν την καταστροφή. Συνέχιζαν τις εξορύξεις, το κόψιμο των δέντρων, την άντληση πετρελαίου, τους πολέμους με χημικά και βόμβες ναπάλμ που έκαιγαν τα πάντα, όπου έπεφταν. Ο ήλιος έγινε εχθρικός, το ίδιο και η βροχή, το ίδιο και ο αγέρας, που μετέφερε μια άσχημη οσμή. |
8. νοσταλγία | Η μάνα Γη έρημη, χέρσα και πληγωμένη πίστευε ότι κάτι μπορεί να αλλάξει, μα οι άνθρωποι ήταν πάρα πολλοί και το νερό λίγο για να φτάσει για όλους. Μαζεύτηκαν στις δυο όχθες του τελευταίου ποταμού και άρχισαν να πολεμούν. Δεν σκέφτηκαν ότι θα κατέστρεφαν έτσι το λίγο νερό που είχε απομείνει. |
- Οι αυτοσχεδιασμοί παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια της ομάδας και βιντεοσκοπήθηκαν: