1η κινητικότητα

read in english

Η 1η κινητικότητα του προγράμματος ΚΑ 122 «Το Σχολείο Αλλάζει», πραγματοποιήθηκε από 12 έως 16 Φεβρουαρίου 2024 στο σχολείο Karl-Rehbein-Schule, της πόλης Hanau, κοντά στην Φρανκφούρτη, στο κρατίδιο της Έσσης, Γερμανία. Στην κινητικότητα, που είχε τη μορφή ῾παρακολούθησης εργασίας («job shadowing»), συμμετείχαν οι καθηγητές/καθηγήτριες του σχολείου μας Σπύρος Παπασιδέρης (χημικός, συντονιστής του προγράμματος), Παναγιώτης Αθανασόπουλος (φιλόλογος), Ηρακλείδης Χρήστος (μαθηματικός), Ευρώπη Κωνσταντινίδη (φυσικής αγωγής) και Αναστασία Γαβριλιώτη (γερμανικής γλώσσας). Η κινητικότητα έγινε σε ανταπόδοση επίσκεψης τριών συναδέλφων εκπαιδευτικών του γερμανικού σχολείου τον περασμένο Οκτώβριο στο Καζούλλειο – 2ο ΓΕ.Λ. Ρόδου.

Στο σχολείο Karl-Rehbein, το μεγαλύτερο «Gymnasium» της περιοχής, φοιτούν 2000 μαθητές ηλικίας από 11 έως 19 ετών (από την 5η έως και τη 13η τάξη) και διδάσκουν 170 καθηγητές. Το σχολείο στεγάζεται σε άρτιες εγκαταστάσεις, ένα κεντρικό και δύο μικρότερα τριώροφα κτίρια, διαθέτει περί τις 100 αίθουσες διδασκαλίας, γραφεία διοίκησης, γραμματείας και καθηγητών, πολλά εργαστήρια φυσικής, χημείας, πληροφορικής, καλλιτεχνικών, αίθουσα φωτογραφίας, αίθουσες μουσικής και χορού, αίθουσα εκδηλώσεων, βιβλιοθήκη, εστιατόριο και κλειστό γυμναστήριο σε χωριστό κτίριο. Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι άρτια εξοπλισμένες με όλα τα σύγχρονα μέσα διδασκαλίας και όλοι οι σχολικοί χώροι εξαιρετικής κατασκευής και άριστα συντηρημένοι.

Το γερμανικό σχολείο υποδέχθηκε θερμά τους καθηγητές του σχολείου μας, οι οποίοι ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις, παρακολούθησαν διδασκαλίες σε διάφορα αντικείμενα της ειδικότητας τους -και όχι μόνο- και ήρθαν σε επαφή με τις μεθόδους διδασκαλίας και τις καλές πρακτικές των Γερμανών συναδέλφων τους. Παρακολούθησαν, επίσης, συνεδρίαση του Συλλόγου των Καθηγητὠν, ενημερώθηκαν από τη διεύθυνση και τους καθηγητές σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα του κρατιδίου της Έσσης, συζήτησαν για την οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας, τις σχέσεις των παραγόντων της σχολικής κοινότητα (μαθητές, γονείς, καθηγητές), αντάλλαξαν απόψεις και μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από την εκπαιδευτική καθημερινότητα. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να συζητήσεις με μαθητές και μαθήτριες του σχολείου σχετικά με τη σχολική ζωή, τα θετικά και αρνητικά στοιχεία του εκπαιδευτικού συστήματος, τις προκλήσεις και τις προοπτικές.

Με την επιστροφή τους στη Ρόδο, οι συμμετέχοντες καθηγητές παρουσίασαν σε ειδική εκδήλωση στους συναδέλφους τους τις εμπειρίες, τις εντυπώσεις και τα συμπεράσματά τους από την εποικοδομητική αυτή εκπαιδευτική επίσκεψη. Επίσης, συζήτησαν μαζί τους τις δυνατότητες ενσωμάτωσης στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα καλών πρακτικών -τόσο ως προς τη διαχείριση της σχολικής μονάδας όσο και ως προς τη διδακτική-, οι οποίες καταγράφηκαν στη διάρκεια της ιδιαίτερα διαφωτιστικής «παρακολούθησης εργασίας» («job shadowing») στο γερμανικό σχολείο.